Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Kahramanmaraş

Valilikler

T.C. Afşin Kaymakamlığı
T.C. Afşin Kaymakamlığı
T.C. Afşin Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    İRAP Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • AFŞİN
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
23
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • İRAP
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Dernekler Bürosu Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • İlçe Sosyal Etüt ve Proje Şefliği
      • Evrak Şefliği
      • İşlemler Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
  • AFŞİN
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
 

AFŞİN 5. GRUP AĞIR HASARLI YAPILARIN (Karkas yapı-Betonarme) YIKIM VE ENKAZ KALDIRMA İŞİ İHALE İLANI

21.05.2025

 

İ L A N

 

AFŞİN KAYMAKAMLIĞI YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜNDEN

( KAHRAMANMARAŞ İLİ AFŞİN İLÇESİNDE MEYDANA GELEN DEPREMLER SONRASI HASAR TESPİTİNDE BELİRLENEN AĞIR HASARLI YAPILARIN (Karkas yapı-Betonarme) YIKIM VE ENKAZ KALDIRMA İŞİDİR.


Kahramanmaraş ilinde meydana gelen depremler sonrası hasar tespitinde belirlenen ağır hasarlı yapıların (karkas yapı-betonarme)  yıkım ve enkaz kaldırma işlerine ilişkin 2886 sayılı devlet ihale kanunu 51/c maddesi pazarlık (açık artırma) usulü ile ihale edilerek, teklifler idarenin söz konusu ihale komisyonuna fiilen teslim edilecektir.  İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

 

1-İdarenin

a) Adı

:

AFŞİN KAYMAKAMLIĞI YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

b) Adresi

:

Efsus Turan Mah. Nazım Kaynak Cad.  No 25/2 AFŞİN

c) Telefon ve faks numarası

:

03445118001

ç) İhale dokümanının görülebileceği Yerler

:

Afşin Kaymakamlığı İhale Komisyonu. 

2-İhale konusu yapım işinin

a) Adı

:

Kahramanmaraş İlinde Afşin İlçesinde Meydana Gelen Depremler Sonrası Hasar Tespitinde Belirlenen Ağır Hasarlı Yapıların (Karkas Yapı-Betonarme) Yıkım ve Enkaz Kaldırma İşleridir.

b) Niteliği, türü ve miktarı

:

Afşin İlçesi Merkez  Mahallelerde bulunan 5.Grup Karkas Yapı-Betonarme 10 adet 12.017,79 m2 olan gruptaki Hasar Tespitinde Belirlenen Ağır Hasarlı Yapıların (Karkas Yapı-Betonarme) Yıkım ve Enkaz Kaldırma İşi

c) Yapılacağı/teslim edileceği yer

:

Afşin İlçesi ve Merkez Mahalleleri

ç) Süresi/teslim tarihi

:

Yer tesliminden itibaren 90 (doksan) takvim günüdür.

d) İşe başlama tarihi

:

Sözleşmenin imzalanmasından itibaren idarenin belirleyeceği tarihte yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır.

 

 

3-İhalenin

a) İhale Usulü                                          : 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu 51/C maddesi Pazarlık (Açık Artırma) Usulü

  b) İhale (son teklif verme) tarih ve saati

:

23/05/2024 – Saat: 15:00 (5.GRUP Karkas Yapı Betonarme)

    c) İhale komisyonunun toplantı yeri

:

Afşin Kaymakamlığı Toplantı Salonu -  (Efsus Turan Mah. Nazım Kaynak Cad. No 25/2 -2.Kat)

İhaleye katılacak istekliler ihaleye katılabilmeleri için idarece onaylanan ihale işlem dosyası evraklarının onaylı suretlerini bedeli mukabilinde teslim alarak kaşeleyip imzalamaları ve aşağıda sayılan belgeleri teklifleri kapsamında sunmaları gerekir:

 

A) Gerçek Kişiler İçin:

a) Nüfus Cüzdan fotokopisi

b) Yasal yerleşim yerini (ikametgâh) gösterir belge,

c) Vekaleten ihaleye katılması halinde, istekli adına ihaleye katılan kişinin noter tasdikli vekaletnamesi ile noter tasdikli imza sirküsü.

d) Cumhuriyet Savcılığından Adli Sicil Belgesi,

e) Kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da esnaf ve sanatkâr odasından veya ilgili meslek odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge

f) Kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da esnaf ve sanatkâr odasından veya ilgili meslek odasından, son 2 ay içinde alınmış olan faaliyet belgesi

f) Yüklenici 40.000,00TL’den az olmamak şartıyla teklif ettiği bedel üzerinden en az %3  geçici teminat vermek zorundadır.

g) Standart forma uygun teklif mektubu.

ğ) Yer Gördü Belgesi

h) Şahıs şirketinin Ticaret Sicil Gazetesi

I) ) Yıkım işleri müteahhidi yetki belgelerinden “Y1 ve Y2 ’’ yıkım belgesinden herhangi birine sahip olması ve belgelendirmesi zorunludur.

 B)Tüzel Kişiler İçin:

a) Vekaleten ihaleye katılması halinde, istekli adına ihaleye katılan kişinin noter tasdikli vekaletnamesi ile noter tasdikli imza sirküsü.

b) Noter tasdikli imza beyannamesi

c) Cumhuriyet Savcılığından Adli Sicil Belgesi,

d) Kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da esnaf ve sanatkâr odasından veya ilgili meslek odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge

e) Kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da esnaf ve sanatkâr odasından veya ilgili meslek odasından, son 2 ay içinde alınmış olan faaliyet belgesi

f) Yüklenici 40.000,00TL’den az olmamak şartıyla teklif ettiği bedel üzerinden en az %3  geçici teminat vermek zorundadır.

g) İstekliler iş ortaklığı olarak teklif verebilirler.

ğ) Standart forma uygun teklif mektubu.

h) Yer Gördü Belgesi

ı) Tüzel kişiliğin Ticaret Sicil Gazetesi ve Vergi Levhası

i) Ortak Girişim olması halinde, noter tasdikli ortak girişim beyannamesi ile ortaklık sözleşmesi,

j) Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri

k) Yıkım işleri müteahhidi yetki belgelerinden “Y1 ve Y2 ’’ yıkım belgesinden herhangi birine sahip olması ve belgelendirmesi zorunludur.

C) Teklifinizin idareye ihale saatinden önce verilmesi gerekmekte olup; ayrıca idare isterse isteklilerden   2. 3.4... şeklinde teklif de alabilir. Ayrıca idare bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptal edilmesinde serbesttir.

D) İhale dokümanı Afşin Kaymakamlığı Yazı İşleri Müdürlüğünde de görülebilir. Ancak, ihaleye teklif verecek olanların, Afşin Kaymakamlığının T.C. Ziraat Bankası’nın Afşin Şubesinde bulunan               TR 71 0001 0003 9045 7266 8450 03 IBAN numaralı (Afşin Kaymakamlığı-2886 S.KANUNUN KAPS. AĞIR HASAR) banka hesabına (her ihale grubu için ayrı ayrı olmak üzere) 1.000-TL(BinTL) dosya bedelini (Dosya bedeli yatırırken gerçek veya tüzel kişiliğin T.C Kimlik Numarası veya Vergi numarası ile işin adını(Grup adı belirtilerek) açıklamaya yazmaları gerekmektedir.) ödemeleri ve söz konusu ihale dokümanının her sayfasını kaşeleyip imzalamaları gerekmektedir.

E) İhale komisyonu, gerekçesini kararda belirtmek suretiyle ihaleyi yapıp yapmamakta serbesttir. İhaleye iştirak etmek isteyen istekliler ihale dokümanına uygun olarak hazırlayacakları tekliflerini ve yukarıda istenen belgeleri ihale saatine kadar Afşin Kaymakamlığının ihale servisine (2. Kat Toplantı Salonu) teslim edecektir.

 

İLAN OLUNUR

İDARİ ŞARTNAME

AFŞİN İLÇESİ AĞIR HASARLI YAPILARIN YIKILMASI VE DÖKÜM SAHASINA TAŞINMASI İŞİ (5. GRUP KARKAS YAPI-BETONARME)

 

I- İHALENİN KONUSU VE TEKLİF VERMEYE İLİŞKİN HUSUSLAR

Madde 1- İdareye ilişkin bilgiler

1.1 a) Adı: Afşin Kaymakamlığı Yazı İşleri Müdürlüğü

b) Adresi: Efsusturan Mah. Nazım Kaynak Cad. No 25/2 Afşin/KAHRAMANMARAŞ

c) Telefon numarası     : 0 (343) 911 8001

ç) Faks numarası          : 0 (343) 911 8002

d) Elektronik posta adresi (varsa): www.afsin.gov.tr

e) Elektronik tebligat adresi: afsinkaymakamlıgı@gmail.com

1.2. İstekliler, ihaleye ilişkin bilgileri yukarıdaki adres ve numaralardan görevli personelle irtibat kurmak suretiyle temin edebilirler.

Madde 2 - İhale konusu işe ilişkin bilgiler

İhale konusu işin

a) Adı: Afşin İlçesi ve Mahallelerinde bulunan Ağır Hasarlı Yapıların Yıkılması ve idare tarafından belirlenen enkaz Döküm Sahası/sahalarına Taşınması İşi (5.Grup Karkas Yapı- Betonarme-12.017,79 m²)

b) Miktarı ve türü: Ekli listede 5. Grup Betonarme 10 (On) adet 12.017,79 m2 ağır hasarlı (Karkas Yapı-Betonarme)   yapı yıkımı işidir. Teklifler m² birim bedelinden verilecek olup, sahada yapılan ölçümler sonucunda ekli listedeki askı kodları olan yapılardan; hukuki engeli olmayıp yükleniciye teslim edilebilenler yıkılıp kaldırılana kadar devam edecektir.

c) Yapılacağı yer: Afşin İlçesi ve Merkez Mahalleleri

Madde 3- İhaleye ilişkin bilgiler ile ihale ve son teklif verme tarih ve saati

a) İhale usulü: 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 51/C maddesi Pazarlık (Açık Artırma) Usulü

b) İhale tarihi:23.05.2025

c) İhale saati: 15.00 (5.Grup)

d) Geçici Teminat Bedeli ve oranı : Geçici teminat bedeli en az 40.000,00TL  ve %3

e) Kesin Teminat Bedeli oranı : % 10 (Şartname ekindeki listede bulunan toplam m² ile teklif edilen birim bedelin çarpımı sonucu oluşan rakamın %10’u dur.)

f) İhale komisyonunun toplantı yeri: Afşin Kaymakamlığı Toplantı Salonu (Efsusturan Mah. Nazım Kaynak Cad. No 25/2-2.Kat-Afşin/KAHRAMANMARAŞ )

Madde 4- İhale dokümanının görülmesi ve temini

4.1. İhale dokümanı aşağıda belirtilen adreste bedelsiz olarak görülebilir. 

 İhale dokümanının görülebileceği yer: Afşin Kaymakamlığı Toplantı Salonu (Efsusturan Mah. Nazım Kaynak Cad. No 25/2-2.Kat -Afşin/KAHRAMANMARAŞ)

4.2. İhale dokümanını satın almak isteyenler, ihale dokümanını oluşturan belgelerin aslına uygunluğunu ve belgelerin tamam olup olmadığını kontrol eder. Bu incelemeden sonra, ihale dokümanını oluşturan belgelerin tamamının aslına uygun olarak teslim alındığına dair standart form biri satın alana verilmek üzere iki nüsha olarak düzenlenir.

Madde 5- İhale dokümanının kapsamı

5.1. İhale dokümanı aşağıdaki belgelerden oluşmaktadır:

a) İdari Şartname.

b) Teknik şartnameler.

c) Sözleşme Tasarısı.

d) Yer gördü belgesi

e) Yıkım listesi ve diğer belgeler

5.2. Ayrıca, bu Şartnamenin ilgili hükümleri gereğince İdarenin düzenleyeceği zeyilnameler ile isteklilerin yazılı talebi üzerine İdare tarafından yapılan yazılı açıklamalar, ihale dokümanının bağlayıcı bir parçasıdır.

5.3. Teklifler m²birim bedeli olarak verilecektir. İstekli tarafından, ihale dokümanının içeriği dikkatli bir şekilde incelenmelidir. Teklifin verilmesine ilişkin şartların yerine getirilmemesinden kaynaklanan sorumluluk teklif verene aittir. İhale dokümanında öngörülen kriterlere ve şekil kurallarına uygun olmayan teklifler değerlendirmeye alınmaz.

 

II - İHALEYE KATILMAYA İLİŞKİN HUSUSLAR

Madde 6- İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri

6.1.Gerçek Kişiler İçin:

a) Nüfus Cüzdan fotokopisi

b) Yasal yerleşim yerini (ikametgâh) gösterir belge,

c) Vekaleten ihaleye katılması halinde, istekli adına ihaleye katılan kişinin noter tasdikli vekaletnamesi ile noter tasdikli imza sirküsü,

d) Cumhuriyet Savcılığından Adli Sicil Belgesi,

e) Kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da esnaf ve sanatkâr odasından veya ilgili meslek odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge

f) Kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da esnaf ve sanatkâr odasından veya ilgili meslek odasından, son 2 ay içinde alınmış olan faaliyet belgesi

f) Yüklenici 40.000,00TL’den az olmamak şartıyla teklif ettiği bedel üzerinden en az %3  geçici teminat vermek zorundadır.

g) Standart forma uygun teklif mektubu.

ğ) Yer Gördü Belgesi

h) Şahıs şirketinin Ticaret Sicil Gazetesi

ı) Yıkım işleri müteahhidi yetki belgelerinden “Y1 ve Y2’’ yıkım belgesinden herhangi birine sahip olması ve belgelendirmesi zorunludur.

 

6.2.Tüzel Kişiler İçin:

a) Vekaleten ihaleye katılması halinde, istekli adına ihaleye katılan kişinin noter tasdikli vekaletnamesi ile noter tasdikli imza sirküsü,

b) Noter tasdikli imza beyannamesi

c) Cumhuriyet Savcılığından Adli Sicil Belgesi,

d) Kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da esnaf ve sanatkâr odasından veya ilgili meslek odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge

e) Kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da esnaf ve sanatkâr odasından veya ilgili meslek odasından, son 2 ay içinde alınmış olan faaliyet belgesi

f) Yüklenici teklif ettiği bedel üzerinden en az %3 geçici teminat vermek zorundadır.

g) İstekliler iş ortaklığı olarak teklif verebilirler.

ğ) Standart forma uygun teklif mektubu.

h) Yer Gördü Belgesi

ı) Tüzel kişiliğin Ticaret Sicil Gazetesi ve Vergi Levhası

i) Ortak Girişim olması halinde, noter tasdikli ortak girişim beyannamesi ile ortaklık sözleşmesi,

j) Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri

k) Yıkım işleri müteahhidi yetki belgelerinden “Y1 ve Y2’’ yıkım belgesinden herhangi birine sahip olması ve belgelendirmesi zorunludur.

                       

Madde 7-  İstenilen Araç ve Ekipmanlar

7.1.İş Başında bulundurulması zorunlu araçlar ve makineler:

İstekli işyerinde aşağıda listesi verilen, İdarenin uygun göreceği araç ve ekipmanları işin başında bulundurmak zorundadır. Tesis, teçhizat ve diğer ekipman için kendi malı olma şartı aranmamaktadır. İş Ortaklığında tesis, makine, teçhizat veya ekipman ortaklarından biri veya birkaçı tarafından sağlanabilir.

7.2  İstekli tarafından aşağıdaki tablodaki iş makinelerinin tamamını yer tesliminden itibaren en geç 5 (Beş) gün içinde sahada hazır edilecek olup belirtilen süre içerisinde iş makinelerini temin edemeyen isteklilerin sözleşmeleri feshedilerek teminatları ve peşinatları gelir kaydedilecektir. Ayrıca tesis, makine, teçhizat veya ekipmana ait her türlü bilgileri içeren araç filosu verileri (Plakası, modeli, beygir gücü vb.) idareye yazılı bildirimle sözleşmeden önce teslim edilecektir.

7.3       Yıkılacak ağır hasarlı yapılarda aşağıda yer alan makine ve teçhizatlar yüklenici tarafından yer tesliminden itibaren hemen temin edilerek yıkım işlemlerinde kullanılacak olup, ayrıca idare tarafından uygun görülen diğer her türlü araç, gereç ile makine ve teçhizatlar da yüklenici tarafından temin edilecektir. Yüklenici bu hususta gereğini yerine getirmek zorundadır.

 Cinsi

Adet

Asgari Kapasite

Kamyon

 En az 7

 

Ekskavatör/Loder

En az 4

 

Arazöz/SulamaTankı

En az 2

 

Makas

En az 1

 

 

Tekliflerin dili:

7.3 Teklifleri oluşturan bütün belgeler ve ekleri ile diğer dokümanlar Türkçe olacaktır. Başka bir dilde sunulan belgeler, Türkçe onaylı tercümesi ile birlikte verilmesi halinde geçerli sayılacaktır. Bu durumda teklifin veya belgenin yorumlanmasında Türkçe tercüme esas alınır. Tercümelerin yapılması ve tercümelerin onay işleminde ilgili maddedeki düzenlemeler esas alınacaktır.

 

    1. Belgelerin sunuluş şekli

7.4.1 İstekliler, yukarıda sayılan belgelerin aslını veya aslına uygunluğu noterce onaylanmış örneklerini vermek zorundadır.

7.4.2 Noter onaylı belgelerin aslına uygun olduğunu belirten bir şerh taşıması zorunlu olup, sureti veya fotokopisi görülerek onaylanmış olanlar ile "ibraz edilenin aynıdır" veya bu anlama gelecek bir şerh taşıyanlar geçerli kabul edilmeyecektir.

      1. İstekliler, istenen belgelerin aslı yerine ihale tarihinden önce İdare tarafından "Aslı İdarece Görülmüştür" veya bu anlama gelecek şekilde şerh düşülen suretlerini tekliflerine ekleyebilirler.
    1. Yıkım işleri müteahhidi yetki belgesi veya yıkım, hafriyat vb. işlerde çalıştığına dair ispatlayıcı  belge (İş Deneyim Belgesi vs.)  sunulması zorunludur.

Madde 8 - İhalenin yabancı isteklilere açıklığı:

8.1. Bu ihaleye sadece yerli istekliler katılabilir. Yabancı isteklilerle bu ihaleye katılamaz. İhaleye katılan gerçek kişilerin yerli istekli oldukları, başvuru veya teklif mektubunda yer alan Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasından anlaşılır. Tüzel kişilerin yerli istekli oldukları ise başvuru veya teklif kapsamında sunulan belgeler üzerinden değerlendirilir.

Madde 9- Teklif hazırlama giderleri

9.1.      Tekliflerin hazırlanması ve sunulması ile ilgili bütün masraflar isteklilere aittir. İstekli, teklifini hazırlamak için yapmış olduğu hiçbir masrafı İdareden isteyemez.

 

Madde 10- İşin yapılacağı yerin görülmesi

10.1     İşin yapılacağı yeri ve çevresini görmek, inceleme yapmak, teklifini hazırlamak ve taahhüde girmek için gerekli olabilecek tüm bilgileri temin etmek isteklinin sorumluluğundadır. İhaleye katılacak istekliler ihaleden önce işin yapılacağı yeri görmek ile mükelleftir. İşyeri ve çevresinin görülmesiyle ilgili bütün masraflar istekliye aittir.

10.2     İstekli, işin yapılacağı yeri ve çevresini görmekle; işyerinin şekline ve mahiyetine, iklim şartlarına, işin gerçekleştirilebilmesi için yapılması gerekli çalışmaların ve kullanılacak malzemelerin miktar ve türü ile işyerine ulaşım ve şantiye kurmak için gerekli hususlarda maliyet ve zaman bakımından bilgi edinmiş; teklifini etkileyebilecek riskler, olağanüstü durumlar ve benzeri diğer unsurlara ilişkin gerekli her türlü bilgiyi almış sayılır.

10.3. İstekli veya temsilcilerinin işin yapılacağı yeri görmek istemesi halinde, işin gerçekleştirileceği yapıya ve/veya araziye girilmesi için gerekli izinler İdare tarafından verilecektir.

10.4. Tekliflerin değerlendirilmesinde, isteklinin işin yapılacağı yeri incelediği ve teklifini buna göre hazırladığı kabul edilir.

Madde 11- İhale saatinden önce ihalenin iptal edilmesi

11.1. İdare tarafından gerekli görülen veya ihale dokümanında yer alan belgelerde ihalenin yapılmasına engel olan ve düzeltilmesi mümkün bulunmayan hususların bulunduğunun tespit edildiği hallerde, ihale saatinden önce ihale iptal edilebilir.

11.2. Bu durumda, iptal nedeni belirtilmek suretiyle ihalenin iptal edildiği ilan edilerek duyurulur. Bu aşamaya kadar teklif vermiş olanlara ihalenin iptal edildiği ayrıca tebliğ edilir.

11.3. İhalenin iptal edilmesi halinde, verilmiş olan bütün teklifler reddedilmiş sayılır.

11.4. İhalenin iptal edilmesi nedeniyle isteklilerce İdareden herhangi bir hak talebinde bulunulamaz.

Madde 12- İş ortaklığı

12.1. Birden fazla gerçek veya tüzel kişi, iş ortaklığı oluşturmak suretiyle ihaleye teklif verebilir.

Madde 13- Konsorsiyum

13.1. Konsorsiyumlar ihaleye teklif veremez.

Madde 14- Alt yükleniciler

14.1. Söz konusu bu ihale kapsamında idarenin onay vermesi halinde sözleşme bedeli üzerinden idarenin uygun gördüğü orana kadar alt yüklenici çalıştırılabilir.

Madde 15- Teklif fiyata dahil olan giderler

15.1. İsteklinin sözleşmenin uygulanması sırasında ilgili mevzuat gereğince ödeyeceği her türlü vergi, resim, harç, yapı kullanım izin belgesi giderleri ve benzeri giderler ile ulaşım, nakliye ve her türlü sigorta giderleri teklif verene aittir.

15.2.(15.1) maddesinde yer alan gider kalemlerinde artış olması ya da benzeri yeni gider kalemlerinin oluşması hallerinde, teklif edilen fiyatın bu tür artış ya da farkları karşılayacak payı içerdiği kabul edilir. Yüklenici, bu artış ve farkları ileri sürerek herhangi bir hak talebinde bulunamaz.

Madde 16- İsteklilerden tekliflerine açıklık getirmelerinin istenmesi

16.1. İhale komisyonunun talebi üzerine İdare, tekliflerin incelenmesi, karşılaştırılması ve değerlendirilmesinde yararlanmak üzere net olmayan hususlarla ilgili isteklilerden açıklama isteyebilir.

16.2. Bu açıklama, hiçbir şekilde teklif fiyatında değişiklik yapılması veya ihale dokümanında öngörülen kriterlere uygun olmayan tekliflerin uygun hale getirilmesi amacıyla istenilemez ve bu sonucu doğuracak şekilde kullanılamaz.

16.3. İdarenin yazılı açıklama talebine, istekli tarafından yazılı olarak cevap verilir.

Madde 17-Bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptal edilmesi

17.1. İhale komisyonu kararı üzerine İdare, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir. İdare bütün tekliflerin reddedilmesi nedeniyle herhangi bir yükümlülük altına girmez.

Madde 18- Sözleşmenin uygulanmasına ilişkin hususlar

18.1.Yıkım süresinin başlangıç tarihi yer teslim tarihinden itibaren başlayacak olup sözleşmede yazan iş süresinde tamamlanacaktır.Süresinde bitirilmediği takdirde günlük 10.000,00 ₺ gecikme cezası uygulanacaktır.

18.2. Yüklenici yıkım işini başkasına devredemez.

18.3. Yüklenici kendi adına ve hesabına çalışır. Kendisi ve işçi çalıştırdığı takdirde çalıştırdığı kişiye ait Sosyal Güvenlik Hakları ve diğer ücretleri yükleniciye aittir. Bu nedenle gerek bağlı bulunduğu Sosyal Güvenlik Kuruluşu gerekse ticari faaliyeti dolayısı ile Vergi Daireleri ve Belediye ile ilgili bütün ilişki ve işlemlerini yasalara uygun bir şekilde kendileri bizzat yürütecektir.

18.4. Yükleniciye yapılacak tebliğler için ihale dosyasında bulunan ikametgâh belgesindeki adresler geçerlidir. Kanuni ikametgâhını değiştiren yüklenici 10 (On) gün içinde İdareye bildirmek zorundadır. Aksi halde dosyada belirtilen adreslere yapılan tebligatlar geçerli sayılır.

18.5. Yüklenici, tüm giderleri kendisine ait olmak üzere 6331 sayılı Kanun gereği çalışanların işle ilgili sağlık ve güvenliğini sağlamakla yükümlüdür. Bu çerçevede,  çalışanların iş güvenliği uzmanı, iş yeri hekimi ve zorunlu olması halinde diğer sağlık personeli tarafından sunulan hizmetlerden yararlanması, çalışanların sağlık gözetiminin yapılması, mesleki risklerin önlenmesi, eğitim ve bilgi verilmesi dahil her türlü tedbirin alınması, organizasyonun yapılması, gerekli araç ve gereçlerin sağlanması, sağlık ve güvenlik tedbirlerinin değişen şartlara uyumlu hale getirilmesi ve mevcut durumun iyileştirilmesi, işyerinde alınan iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerine uyulup uyulmadığının izlenmesi, denetlenmesi ve uyumsuzlukların giderilmesi gibi iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı kapsamında iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin alınması zorunlu tedbirler yüklenici sorumluluğundadır.

18.6. Bu şartnamede yer almayan hususlarda Yapım İşleri Genel Şartnamesinin ilgili hükümleri uygulanır.

18.7. İşin yürütülmesi esnasında doğabilecek anlaşmazlıkların çözümünde Afşin Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.

18.8. Yapıların tescilli olup olmadığını mutlaka netleştirilerek akabinde tescilli olmaması durumunda yıkımı gerçekleştirilecektir. Bu durum sebebi ile doğabilecek zararlardan yüklenici sorumlu tutulacaktır.

18.9. İş listesinde bulunan yapılardan idarece yükleniciye listesi verilen, dava süreci devam eden yapılar idareye bilgi verilmeden yıkılmayacaktır. İdarenin muvaffakiyeti neticesinde yıkım gerçekleştirilecektir. Bu türden doğabilecek zararlardan yüklenici sorumlu tutulacaktır. 

18.10. Sözleşme kapsamında bulunan işlerin yapılan hasar tespit çalışmaları doğrultusunda değişmesi ve iş artışı olması durumunda İdarenin onayı ile keşif bedelinin oranı dahilinde kadar iş artışı veya iş azalışı yapılabilir. Yüklenici bu artış veya azalışı oranına göre işi yapmakla yükümlüdür.

18.11. İdare tarafından yapılacak iş artışları veya iş eksilişlerinde betonarme yapılar ile yığma yapıların artış ve eksiliş oranları aynı olacaktır.  Ayrıca İdare istediği anda işi durdurarak yapmış olduğu işin miktarını hakedişe bağlayabilir.

18.12 Yüklenici teklif ettikleri bedelin %3'ünden az olmamak ve en az 40.000,00TL olmak şartıyla kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir. Teklif edilen bedelin % 3'ünden az oranda ve 40.000,00 TL’nin altında geçici teminat veren isteklinin teklifi değerlendirme dışı bırakılır.

18.13 Ayrıca, sözleşme bedelinin % 10’u kesin teminat verecektir. Kesin teminat mektubu süresiz olacaktır.

           

            Teminatın nakit ödenmesi halinde Afşin Kaymakamlığının T.C. Ziraat Bankası’nın Afşin Şubesinde bulunan TR 71 0001 0003 9045 7266 8450 03 IBAN numaralı (Afşin Kaymakamlığı-2886 SAYILI KANUN KAPSAMINDA AĞIR HASARLI YAPILARA İLİŞKİN ÖDENECEK HESAP) banka hesabına yatırılacaktır. Makbuz ihale dosyasına konulacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AFŞİN İLÇESİ MERKEZ MAHALLELERDE BULUNAN

AĞIR HASARLI YAPILARIN YIKILMASI VE DÖKÜM SAHASINA TAŞINMASI İŞİ

 (5.GRUP Karkas Yapı-BETONARME)

 

TEKNİK ŞARTNAME

         

 

İŞİN ADI :

06.02.2023 tarihinde Kahramanmaraş İli Pazarcık ve ilçelerinde meydana gelen depremler sebebiyle Afşin İlçesi sınırları dahilinde 7269 Kanun kapsamında İdarenin yükleniciye yer teslimi yaparak 5.Grup Karkas Yapı-Betonarme (12.017,79 m²dir.)  kapsamındaki ağır hasarlı binaların (Karkas Yapı-Betonarme) yıkılması ve döküm sahasına taşınması işidir.

 

DENETİM:

  1. İşin denetimi, İdarenin görevlendireceği Denetim ve Muayene Kabul Komisyonu tarafından yapılacaktır.
  2. Yıkımı yapılacak binaların hangi sırayla yapılacağına Denetim ve Muayene Kabul Komisyonu tarafından karar verilecek olup, yüklenici bu programa uymakla yükümlüdür.

 

İHALE KAPSAMINDA YAPILACAK OLAN İŞLER

 

Her Cins Makine İle Karkas Yapı-Betonarme Yapıların Yıkılması, Yıkıntı Atığı ve Molozların idare tarafından belirlenen Döküm Sahası/sahalarına Enkaz Döküm Sahasına Taşınması İşi.

Patlayıcı madde kullanmadan Karkas Yapı-Betonarme yığma vb. binaların her türlü makina kullanılarak yıkılması, istif edilmesi ve sahadan alınması, inşaat yerindeki yükleme, yatay ve düşey taşıma, boşaltma, sulama, iş güvenliği, yıkım atığının depo alanına taşınması, her türlü işçilik, araç ve gereç giderleri, müteahhit genel giderleri ve kârı dâhil, betonarme binaların yıkılması toplam m²  üzerindendir.

İŞİN SÜRESİ

İşin başlama tarihinden itibaren 90 (doksan ) gündür.

 

GENEL HÜKÜMLER

  1. Ekli listede 5.Grup Karkas Yapı-betonarme 10 adet 12.017,79  m2 ağır hasarlı yapının yıkımı, mevzuatına ve ihale işlem dosyasındaki evraklara uygun olarak yapılacaktır. 5.Grup Karkas Yapı-Betonarme 10 adet yapı zeminde yapılan denetim ve muayene kabul komisyonun ölçümleri sonucu birim m² değerleri üzerinden hesaplanıp hakediş yapılacaktır. İdare, yıkım listelerinde hukuki süreçler veya benzeri uygun gördüğü hallerde yapı eklemek, çıkarmak veya benzer özellikteki yapılarla değişim şeklinde değişikliğe gidebilecektir.
  2. Yapılar temel alt seviyesine kadar (idarece uygun görülmesi halinde temel dâhil) yıkılıp sökülecek, çıkan molozlar ve artıklar idarece belirlenen döküm sahası/sahalarına nakledilecek ve döküm sahasında ayrıştırılacaktır.
  3. Yıkım öncesinde kritik noktalarda, güvenlik, alt yapı ve zemin özellikleri kontrol edilerek hatalara, kazalara vb. sorunlara yol açmamak için incelemeler ve çalışmalar Yüklenici tarafından yapılacaktır.
  4. İdarece gösterilen yapılar yıkıma başlamadan önce yüklenici tarafından incelenecek, gerekli tedbirler alınmasına müteakip, ekte bulunan “Ağır Hasarlı Yıkılacak Bina Teslim Formu” düzenlendikten sonra işe başlanacaktır.
  5. Altında veya etrafında bulunan işçilerin güvenliği sağlanmadıkça yıkılacak kısmın duvar ve döşemeleri kitle halinde yıkılamaz. Duvarın döşemeye oturduğu kısımda veya herhangi bir yüksekliğinde şerit gibi oyuk açmak ve sonra duvarı üstten halat, ip vb ile  çekmek ve ittirmek suretiyle yıkım yapılması yasaktır.
  6. Yıkım malzemelerini biriktirme alanı taban alanının %25 inden fazla olmayacaktır.
  7. Yıkım işlerinde idarece uygun görülmesi halinde patlayıcı madde kullanılabilecektir. Yıkım işlerinde idarenin uygun gördüğü her türlü iş makinası, araç, gereç vb. kullanılacak olup ve her türlü bilimsel yıkım teknikleri iş sağlığı ve güvenliği mevzuatına uygun olarak uygulanacaktır.
  8. Enkaz malzemesinin kaldırılması için yükleniciye nakliye ve döküm gibi ayrıca bir bedel ödenmeyecektir.
  9. Yıkılacak kısmın etrafında gerekli güvenlik alanı bırakılacak, boş alan bulunmaması gibi nedenlerle bu yükümlülüğün yerine getirilmesi imkânı yok ise yıkım sırasında fırlayacak parçaların etrafa zarar vermesini önlemek için yapı etrafında gerekli yükseklik ve dayanaklıkta perde veya koruma brandalı iskele ile çevrilecektir.
  10. Yıkımı yapılacak binaların yıkım sonrası kotu, mevcut zemin kotuna uygun seviyede olacaktır. Yıkım sonrasında, temelin de alınmasından sonra oluşacak çukurlar Denetim ve Muayene Kabul Komisyonunca uygun görülen bir malzeme ile doldurulacaktır.
  11. Her türlü ayrıştırma işlemi ağır hasarlı yapı yıkıldıktan sonra gerçekleştirilecek olup, yıkım öncesinde hiçbir şekilde sökme ve/veya ayrıştırma işlemi yapılmayacaktır.
  12. Tescilli ve tarihi eser niteliğindeki yapılar yıkım listesinde olsa dahi yıkılmayacaktır, Denetim ve muayene kabul komisyonuna bilgi verilecektir.
  13. Yıkım işleri müteahhidi yetki belgesi veya yıkım, hafriyat vb. işlerde çalıştığına dair ispatlayıcı  belge (İş Deneyim Belgesi vs.)  sunulması zorunludur.

 

YÜKLENİCİ SORUMLULUĞU

Yüklenici işyeri teslim tutanağı ile birlikte işe başlayacaktır.

  1. Yüklenici, sözleşme akdinden önce işyerini gördüğünü, tetkik ettiğini, mahalli şartları, iklim şartlarını, yapılacak işlere ait tahmini keşfi, idari ve teknik şartnameyi, inşaat, imalat ve tesisatın hâlihazır durumunu, içeriğini incelediğini; verilen bilgi ve/veya belgelerin yeterli olduğunu, bu Şartnamenin konusunu oluşturan işlere en küçük ayrıntısına varıncaya kadar bu işin ehli sıfatıyla vakıf olduğunu, bu nedenle hiçbir hak ve talepte bulunmayarak yükümlülüğünü işbu özel idari ve teknik şartnamede belirtilen şartlar ile süreler içerisinde yerine getireceğini kabul ve taahhüt etmiş sayılacaktır.
  2. İşlerin yapım süresi içinde yüklenici 2872 sayılı Çevre Kanunu ve bu kanuna dayanarak çıkartılan ilgili ikincil mevzuatı çerçevesinde çevrenin korunmasına (gürültü, çevre kirliliği vb.) yönelik her türlü tedbir almak zorundadır.
  3. Yüklenici, yıkım işlemi sırasında her türlü güvenlik tedbirini alacaktır. Yıkım işlemi esnasında meydana gelebilecek her türlü kazanın maddi ve manevi sorumluluğu Yükleniciye aittir.
  4.  Yıkıma dair, Kamu Kurum ve Kuruluşları tarafından uygulanabilecek tüm ceza ve müeyyidelerin her ne sebeple olursa olsun sorumlusu ve muhatabı yüklenici olacaktır.
  5. Yüklenici yıkım şantiyesinde, 30.06.2012 tarih ve 28339 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan “6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu” hükümlerinde belirtilen şartları sağlayacak; öncelikle, varsa binalar ikametten arındırılmadan yıkıma başlanılmayacaktır.

Ayrıca şantiye etrafında gerekli tedbirler alınarak ilgililer dışında şantiyeye giriş çıkışı engellenecek ve kontrol sistemi oluşturularak, yıkıma konu bina/binaların elektrik, doğalgaz, su, kanalizasyon, telefon, internet vb. tesisat bağlantıları, ilgili idarelerin bilgilendirmesi ve gereken önlemlerin alınıp kesilmesine müteakip yıkıma başlanacaktır.

  1. Yıkıma konu yapının analizi yapılarak tehlikeli, patlayıcı ve parlayıcı özelliğe sahip maddeler var ise tespiti yapılacak, yıkılacak yapıda EYP, LPG tankı, petrol tankı vb. yanıcı, tutuşucu ve patlayıcı özelliğe sahip her türlü maddeler yapılardan uzaklaştırılmadıkça yıkım ve söküm işlemleri gerçekleştirmeyecektir.
  2. Yüklenici işin yapımı sırasında iş sahasında imalatı yapılmış işlere, 3. kişiler ve 3. kişilerin mülk, para vb.’ne vereceği her türlü zarardan tamamen sorumlu olacaktır. Yüklenici tüm uygulamalarında, “Hafriyat Toprağı, İnşaat ve Yıkıntı Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği” ne uygun davranacaktır. Bu yönetmeliğe ek olarak yüklenici tüm inşaat aktiviteleri sırasında saha içindeki toprağın yağmur suyu, rüzgâr vb. etkilerle erozyona uğramaması, şantiyede çalışacak kamyon ve diğer araçların çevre yolları kirletmemesi ve şantiye aktiviteleri sırasında oluşacak tozun etrafa yayılmaması için her türlü tedbiri almakla yükümlüdür.
  3. Yüklenici; alınması gereken her türlü iş güvenliği ve çevre güvenliğini aldıktan sonra, yıkım ile ilgili çevredeki ve komşu binalardaki, yollardaki, yer altı ve yer üstü tesislerindeki meydana gelecek her türlü zarar ve ziyandan sorumlu olacak, oluşacak her türlü zarar ve ziyanı kendi nam ve hesabına ikmal edecektir.
  4. Güvenliği tehdit eden bir durum var ise işe başlanmayacak ve yüklenici tarafından Denetim ve muayene kabul komisyonuna bildirilecek, emniyet sağlandıktan sonra iş başlanılacaktır. Yapım esnasında yüklenici personelinin, idare çalışanlarının, yıkım sahasında çalışan diğer elemanların, üçüncü şahısların uğrayacağı kazalardan, bu kazaların sebep olacağı maddi manevi her türlü zarardan doğrudan ve sadece yüklenici sorumludur. Bu nedenle idare herhangi bir bedel ödemek zorunda kalırsa, yüklenici kendisine idare tarafından rücu edilen tüm bedeli derhal idareye ödeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
  5. Yüklenici, kendisini ayrıca ikaza gerek kalmaksızın gerekli tüm emniyet tedbirlerini almaya mecburdur. Bilcümle iskele, geçit, vinç, iksa, halat, kanca, ekskavatör, loder, kompresör, kompaktör, kırıcı, delici, traktör, kamyon vs. yüklenici tarafından kontrol edilerek sağlam olduğuna kanaat getirildikten sonra işçiler işe başlayıp devam edeceklerdir. Yüksekte çalışma yapılan tehlikeli yerlerde mutlaka paraşüt tipi, çift kancalı, şok emicili emniyet kemerleri işçiye taktırılacak ve kemerlerin bağları sağlam yaşam hatlarına raptedilecektir. Bu itibarla taahhüdün yerine getirilmesinde gerek ihmal, dikkatsizlik ve tedbirsizlikten ve gerekse ehliyetsiz işçileri kullanmaktan veya herhangi bir sebepten meydana gelecek kazadan kusuru olmasa bile tamamen yüklenici sorumludur.
  6. Yıkım sırasında ve yıkım işinden dolayı işe başlangıç tarihinden kesin kabulüne kadar doğabilecek her türlü tehlike sonucu oluşacak can ve mal kaybı zarar ve ziyanlardan yüklenici sorumludur.
  7. Yüklenici, yıkımda kullanılacak iş makinelerinin bütün resmi yükümlülüklerinin ve gerekliliklerinin (muayene, sigorta vb.) eksiksiz olmasını sağlayacak; iş makinelerinin bütün kullanımını ehliyetli, ehil ve yetkin kişiler tarafından yapılacaktır.
  8. Yüklenici yıkıma başlamadan önce yıkılacak yapının malzeme ve varsa hasar özellikleri ile taşıyıcı sistem ve taşıma gücü özelliklerini inceleyerek yapıda ve/veya yapı çevresinde etkilenebilecek diğer yapı, altyapı, tesisat, trafik, insanlar ve çevre açısından alınacak güvenlik iş ve işlemlerine yönelik gerekli önlemleri alacaktır.
  9. Yükleniciye adres bilgileri verilen yerde can ve mal güvenliğini riske atma ihtimali olan durumların önüne geçilmesi için uyarıcı levhalar,  güvenlik şeritleri ve gerekli yükseklikte güvenlik duvarı oluşturmak amacıyla dayanıklı malzeme ile sabitleme yapılacaktır.
  10. Yüklenici, yıkımdan çıkan molozların naklini yapan araçlar için, ilgili Belediyeden Moloz Nakli Taşıma İzin Belgesi almış olması gerekir.
  11. Yüklenici, yıkım esnasında oluşacak tozun yayılmasını ve yıkıntıların etrafa saçılmasını önlemek amacıyla su sandıklı arazöz veya pulverize toz bastırma sistemi kullanacaktır.
  12. Yıkım esnasında çalışacak işçilerin davranış ve çevre ile ilişkilerinden yüklenici sorumlu olacaktır. Düzeni bozucu davranışta bulunan işçi denetim ve muayene kabul komisyonunun istemi doğrultusunda yüklenici tarafından çalıştırılmayacaktır.
  13. Yıkım öncesinde, yıkılacak binada canlı kalmadığının ve binaların boşaltıldığının son kontrolü yapılmalıdır. Yüklenici tarafından emniyet şeritleri çekilecek, tüm çevre emniyet tedbirleri alınacak ve teknik her türlü iksa ve destekleme elemanları kullanılacaktır.
  14. Yüklenici yıkım yapılacak binanın etrafını çevreye ve yoldan geçenlere zarar vermeyecek şekilde güvenlik önlemini alacak ve çevreyle ilgili uyarı levhalarını görünen yerlere asacaktır.
  15. Yıkım mahalline girişler kontrollü olacak, yıkım işindeki işçilerin dışında girişlere müsaade edilmeyecektir.
  16. Yıkımda çalışacak işçilerin güvenliğine azami ölçüde önem verilerek baretsiz, gözlüksüz, toz maskesiz, tulumsuz ve emniyet kemersiz çalışmalarına kesinlikle müsaade edilmeyecektir.
  17. Yüksek katlı ve bitişik nizam yapılarda başka yapılara zarar verilmeyecek şekilde yıkım tekniği uygulanacaktır. Denetim ve Muayene Kabul Komisyonunca komşu ve bitişik nizam yapılar için tehlike veya risk olduğu değerlendirilmesi halinde yapılarda temel ve bodrum katların yıkımları yapılmayacaktır. Yıkım sırasında yıkım yapılan yapının çevresinde bulunan yapılara herhangi bir zarar gelmemesi için yıkımı yapan yüklenici tarafından her türlü tedbir alınacaktır. Çevre yapılara herhangi bir zarar gelmesi halinde yüklenici firma doğrudan sorumlu olacaktır.
  18. Yıkım esnasında ve sonrasında enkazdan çıkacak her türlü değerli eşya (altın, para, silah, kasa, değerli evrak vb.) delil vb çıkması/bulunması halinde, bu durum derhal güvenlik güçleri ve denetim komisyonuna bildirilecek ve teslim edildiğine dair tutanak altına alınacaktır. İlgililerce yapılacak iş ve işlemler tamamlandıktan sonra gerekli izinler alınarak yıkım çalışmalarına devam edilecektir.
  19. Yüklenici yıkım yapılacak alanlarda veya moloz kaldırma süreçlerinde yapacağı taşıma işlemleri sırasında izleyeceği yol güzergâhında araçlarının emniyetli seyri için gereken tedbirleri almak veya alınmasını sağlamakla yükümlüdür. Molozlar döküm yerlerine Karayolu Taşıma Yönetmeliğine uygun olarak yolları kirletmeyecek şekilde nakledilecektir.
  20. Tüm çalışma bölgelerinde Bakım ve Onarımlarında Uygulanacak Trafik İşaretleme Standartları uygun olarak her türlü trafik ikaz ve işaretleri ile güvenlik önlemleri yüklenici tarafından işin başından sonuna kadar eksiksiz olarak alınacaktır. Çalışmalar sırasında yoldaki trafiğin etkilenmesi durumunda, gerek sistemin yapım safhalarını gerekse trafik sirkülasyonu için kapasiteyi düşürmeyecek şekilde gerekli tedbirleri  (servis yollarının trafik işaretlemesi, aydınlatılması, drenaj sistemi, oto korkuluk vb.) sair hususlarla ilgili projeleri hazırlayacak ilgili Karayolları, Emniyet trafik ve Ulaşım Dairesi Başkanlığından ve idareden gerekli onayları alacak bila bedel uygulayacaktır. Trafik ikaz ve işaretlemelerin yapılmaması veya yetersiz yapılması sebebi ile oluşacak her türlü kaza ve hasardan yüklenici sorumludur.
  21. Yüklenici çalıştırdığı işçi ve araç kullanıcılarının çalışma anında kazaya uğramaları halinde tedavi ettirmek ve mevcut iş kanunu ve mevzuatında yer alan gerekli yükümlülükleri yerine getirmek zorundadır.
  22. Yüklenici kompresör dışında ark kaynak cihazı, oksijen asetilen kaynağı, kesme cihazı spiral gibi yüksek ısı ve kıvılcım üreten cihazları kullandığı takdirde özel bir dikkat gösterecek ve mutlaka çalışma alanın yanında kontrol edilmiş vaziyette tamamen dolu 2 adet 12 kg’lık KKT ve 10 kg’lık CO₂ yangın söndürme tüplerini bulunduracaktır.
  23. Yıkıma başlamadan önce yıkılacak binada asbest malzeme olup olmadığı yüklenici firma tarafından tespit edilecektir. Asbest malzeme olması halinde ”Asbestle Çalışmalarda Sağlık Ve Güvenlik Önlemleri Hakkındaki Yönetmelik” hükümlerine uyulacaktır. Bu konuyla ilgili her türlü sorumluluk yükleniciye aittir.
  24. Hastane, fabrika, imalathane vb. radyoaktif sızıntı içerebilecek malzemelerin-makine ekipmanlarının olduğu yapıların enkaz kaldırma veya yıkımı esnasında herhangi bir radyoaktif sızıntı olmaması açısından denetim komisyonu tarafından görevlendirilecek ilgili birimler ya da KBRN ekipleri olmadan yıkım veya enkaz kaldırma işlemi yapılmayacaktır.
  25. Fabrika, imalathane, atölye vb. yapıların enkaz kaldırımı veya yıkımı esnasında patlama veya parlama gibi durumlara karşı gerekli her türlü tedbirler alınmadan yıkım veya enkaz kaldırma işlemi yapılmayacaktır.
  26. Yıkım ve enkaz kaldırma işlemi yapılacak olan yapıların içerisinde insanlar varken depreme maruz kaldığı göz önünde bulundurularak enkaz kaldırma işlemlerinde dikkatli olunması ve gereken hassasiyetin gösterilmesi gerekmektedir.
  27. Denetim ve muayene kabul komisyonu tarafından tutanak ile teslim edilmeyen hiçbir yapı kati suretle yıkılmayacak veya enkazı kaldırılmayacaktır.
  28. Yüklenici, iş süresince kontrol teşkilatının ulaşımı için; Asgari 2015 model, otomatik/manuel vites, dizel yakıtlı, motor gücü en az 90 HP, motor hacmi asgari 1240cc, ABS fren sistemli sürücü ve yolcu hava yastıklı, klimalı, 4 kapılı arazi tipli aracı, 1 adet idareye teslim edilecektir. Aracın yakıtı yüklenici tarafından karşılanacaktır. Aracın  şoförü idare tarafından verilecek, diğer tüm giderleri (vergi, sigorta, kasko, sarf malzeme, bakım ve data hattı vb.) yükleniciye ait olacaktır. Yüklenicinin işe başlamasını takip eden 10.(onuncu) takvim gününden itibaren idareye aracı teslim etmediği her bir takvim günü için 10.000,00 TL ceza yüklenicinin takip eden ilk hakedişinden kesilir. Araçlar kaza vb. nedenlerle hizmet dışı kaldığı takdirde Yüklenici, araçlar hizmete girene kadar başka bir ulaşım aracını İdarenin hizmetine vermek zorundadır. Yüklenici, bu ulaşım araçlarının bedelleri, her türlü giderleri ve kullanımı ile ilgili olarak İdareden herhangi bir alacak talebinde bulunamaz ve hak iddia edemez.
  29. Makine, Araç, Personel ve Ekipman Temin ve Yönetimi

Yüklenici, ağır hasarlı binaların yıkım işlemi süresince;

    1. Asgari aşağıdaki araçları temin edecektir.
    2. Yüklenici aşağıdaki tablodaki araçların tamamını yer tesliminden itibaren en geç beş (5) gün içinde sahada hazır edecektir.

       c)   İdare tarafından uygun görülen diğer her türlü araç, gereç ile  makine ve teçhizatlar da yüklenici tarafından temin edilecektir. Yüklenici bu hususta gereğini yerine getirmek zorundadır. Ayrıca yıkım işleri müteahhidi yetki belgelerinden “Y1 ve Y2 ’’ yıkım belgesinden herhangi birine sahip olması ve belgelendirmesi zorunludur.

 

 

 

Cinsi

Adet

Asgari Kapasite

Kamyon

En az 7

 

Ekskavatör/Loder

En az 4

 

Arazöz/SulamaTankı

En az 2

 

Makas

En az 1

 

 

  1. Sözleşme kapsamında bulunan işlerin yapılan hasar tespit çalışmaları doğrultusunda değişmesi ve iş artışı olması durumunda İdarenin onayı ile keşif bedelinin oranı dahilinde iş artışı veya iş azalışı yapılabilir. Yüklenici bu artış veya azalışı oranına göre işi yapmakla yükümlüdür.
  2. Ayrıca İdare istediği anda işi durdurarak yapmış olduğu işin miktarını hakedişe bağlayabilir.
  3. Denetim komisyonunun belirleyeceği yıkım yöntemine yüklenici uymak zorundadır.

İDARENİN SORUMLULUĞU

 

  1. İdarenin yetkilendirdiği Denetim ve muayene kabul komisyonu, yer teslimi yapılırken ve işin devamı sırasında, ağır hasarlı yapıların konumlarını, yüklenicinin iş sahasında yetkilendirdiği kişi veya kişilere tutanak ile teslim edecektir.
  2. Halihazırda ağır hasarlı olarak karar verilen yapılara ait alanlarda, yıkımı yapan yüklenicinin talebiyle birlikte kolluk kuvvetlerinin bulundurulmasını sağlayacaktır.

 

 

 

2886 SAYILI DEVLET İHALE KANUNU 51/C MADDESİ PAZARLIK (AÇIK ARTIRMA) USULÜ GEREĞİNCE İHALE EDİLEN

KAHRAMANMARAŞ İLİ AFŞİN İLÇESİ VE MAHALLERİNDE MEYDANA GELEN DEPREMLER SONRASI HASAR TESPİTİNDE BELİRLENEN AĞIR HASARLI YAPILARIN (BETONARME) 5. GRUP KARKAS YAPI- BETONARME -12.017,79 m²  YIKIM VE ENKAZ KALDIRMA HİZMET ALIMI İŞİNE AİT

SÖZLEŞME TASARISI

 

Madde 1 - Sözleşmenin tarafları

1.1. Bu Sözleşme, bir tarafta AFŞİN KAYMAKAMLIĞI (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta ………..bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.

Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler

2.1. İdarenin

a) Adı: Afşin Kaymakamlığı Yazı işleri Müdürlüğü

b) Adresi:   Efsus Turan Mah..Nazım Kaynak Cad. No:25/2 /AFŞİN

c) Telefon numarası: 0 344 511 80 03

ç) Faks numarası: 0 344 511 80 02

d) Elektronik posta adresi: -

2.2. Yüklenicinin

a) Adı, Soyadı/Ticaret unvanı:

b) T.C. Kimlik No:/

c) Vergi Kimlik No:

ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi:

d)Telefon numarası:

e) Bildirime esas faks numarası:-

f) Bildirime esas elektronik posta adresi:- 

g) Elektronik tebligat adresi :  

2.3. Her iki taraf, 2.1. ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresi olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe, en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ, ilgili tarafa yapılmış sayılır. Yüklenicinin ortak girişim olması durumunda, pilot ortak veya koordinatör ortağa yapılan tebligatlar ortak girişimi oluşturan bütün ortaklara yapılmış sayılır.

Madde 3 - İşin adı, yapılma yeri, niteliği, türü ve miktarı

3.1.İşin adı: 06.02.2023 tarihinde Kahramanmaraş İli Pazarcık ve Elbistan İlçelerinde Meydana Gelen Depremler Sebebiyle Kahramanmaraş İli Afşin İlçesinde 7269 Kanun Kapsamında Acil Yıkım Kararı Alınan 12.017,79 m² Binanın Yıkılması, Yıkıntı Atığı ve Molozların Kaldırılması İşidir.

 

3.2. İşin yapılma yeri: Afşin İlçesi ve Merkez Mahalleleri 

3.3. İşin niteliği, türü ve miktarı Kahramanmaraş İli, Afşin İlçesinde 7269 Kanun Kapsamında Acil Yıkım Kararı Alınan 10 adet 12.017,79 Metrekare Binanın Yıkılması, idare tarafından belirlenen enkaz Döküm Sahası/sahalarına Taşınması İşidir.

Madde 4 -Sözleşmenin dili

4.1. Sözleşmenin dili Türkçe'dir.

Madde 5 -Tanımlar

5.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 7269 Sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısiyle

Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair  Kanun ve ikincil mevzuatları, Yapım İşleri Genel Şartnamesinde ve ihale dokümanını oluşturan diğer belgelerde yer alan ile mevzuatı kapsamındaki diğer ilgili tanımlar geçerlidir.

 

Madde 6 -Sözleşmenin türü ve bedeli

6.1. Bu Sözleşme, ağır hasarlı binaların yıkılması, yıkım atığı enkazının  belirlenen hafriyat / döküm  alanlarına  kaldırılarak  taşınması ve hurda bedeli esasına göre demirinin ayrıştırılması işinde yüklenici tarafından teklif edilen M² birim fiyatı……………   toplam…………………    üzerinden akdedilmiştir. Yüklenici bu bedeli idareye ödeme planı dahilinde ödeyecektir.  Enkazdan çıkan hurda demir ayrıca yükleniciye verilecektir.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

7.1. Sözleşme bedeli üzerinden en az %10 oranında  kesin teminat ve en az %10 oranında hasar teminatı verilecektir. Eğer teminatlar mektup şeklinde olursa süresiz olacaktır.

Teminat olarak kabul edilecek değerler aşağıda sayılmıştır:

a) Tedavüldeki Türk Parası.

b) Teminat mektupları.

c) Hazine Müsteşarlığınca ihraç edilen Devlet İç Borçlanma Senetleri ve bu senetler yerine düzenlenen belgeler.

7.2. maddesinin (c) bendinde belirtilen senetler ve bu senetler yerine düzenlenen belgelerden nominal değere faiz dahil edilerek ihraç edilenler, anaparaya tekabül eden satış değeri üzerinden teminat olarak kabul edilir.

7.3. İlgili mevzuatına göre Türkiye’de faaliyette bulunmasına izin verilen yabancı bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları ile Türkiye dışında faaliyette bulunan banka veya benzeri kredi kuruluşlarının kontrgarantisi üzerine Türkiye’de faaliyette bulunan bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları da teminat olarak kabul edilir.

7.4. Teminat mektubu verilmesi halinde, bu mektubun kapsam ve şeklinin, Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenen esaslara ve standart formlara uygun olması gerekir. Bu esaslara ve standart formlara aykırı olarak düzenlenmiş teminat mektupları geçerli kabul edilmez.

7.5. Teminatlar, teminat olarak kabul edilen diğer değerlerle değiştirilebilir.

7.6. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.

Madde 8 -Sözleşme bedeline dahil olan giderler

08.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin her türlü vergi, resim, harç vb. giderler ile ulaşım, sözleşme kapsamındaki her türlü sigorta giderleri yükleniciye aittir. Bu söz konusu vergi, harç vb. yüklenici tarafından ilgili mevzuatı gereğince yasal süresi içerisinde ilgili kamu idaresine ödenir. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dahil olmayıp, İdare tarafından Yükleniciye ayrıca ödenir.

Madde 9 -Sözleşmenin ekleri

9.1. Sözleşme, ekindeki ihale dokümanı ve diğer belgelerle bir bütündür, İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, Sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılık olması halinde, ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.

9.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler sözleşmenin ayrılmaz birer parçasıdır.

9.2.1. İhale dokümanını oluşturan belgeler

1-Sözleşme Tasarısı,

2-Teknik Şartname,

3-Söz Konusu Gruplara ait Yıkılacak Ağır Hasarlı Binalar Listesi ve diğer belgelerdir.

Madde 10 -İşe başlama ve bitirme tarihi

10.1. Sözleşmenin imzalanmasından itibaren idarenin belirleyeceği tarihte yer teslimi yapılır. Yer teslim tarihinden itibaren 1 (bir) gün içinde işe başlanır.

10.2. Yüklenici taahhüdün tümünü, işyeri teslim tarihinden itibaren en geç  90 (doksan) takvim günü içinde tamamlamak zorundadır. Ayrıca yer teslimi yapıldıktan sonra herhangi bir gerekçeyle söz konusu işin yapılmasını engelleyici durumların ortaya çıkması halinde yüklenici idareden herhangi bir ilave  maddi talepte bulunamaz.

Madde 11 -Süre uzatımı verilebilecek haller, şartları ve alt yüklenici çalıştırma durumu

Süre uzatımıyla ilgili hususlarda Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümleri uygulanır. Söz konusu bu ihale kapsamında idarenin onay vermesi halinde sözleşme bedeli üzerinden idarenin uygun gördüğü orana kadar alt yüklenici çalıştırılabilir.

Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları

12.1. Yüklenici, ihale bedelinin Afşin İlçesi Merkezinde bulunan Tc Ziraat Bankası’nda mevcut TR71 0001 0003 9045 7266 8450 03 IBAN numaralı (afşin Kaymakamlığı-2886 S. KANUNUN KAPS. AĞIR HASAR) banka hesabına yatıracaktır. Sözleşme imzalanmasından önce sözleşme bedelinin %10u idare hesabına peşin olarak yatırılacaktır. Geriye kalan bedel, sözleşmenin imzalanmasına müteakip; toplam sözleşme tutarının 90 takvim günü olduğu dikkate alınarak;

-1.Taksit 30. Günü mesai bitimi,

-2.Taksit 60.Gün mesai bitimi,

-3.Taksit 90.gün mesai bitimi,

itibariyle idare hesaplarına ödenmek suretiyle ifa edilecektir.

 

Madde 13 -Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar

13.1. Söz konusu ihale kapsamındaki gruplarda yer alan yapıların / binaların yıkılıp temel alt seviyesine kadar (idare uygun görürse temel dahil) yıkılıp sökülecek ve çıkan molozlar ve artıklar İdarenin göstereceği hafriyat döküm alanına nakledilmesinin idare tarafından kabul tutanağına bağlanmasıyla kabul işlemi tamamlanmış olur.

Madde 14 -Yapı denetimi ve sorumluluğuna ilişkin şartlar

14.1. İşlerin denetimi, yapı denetim görevlisinin yetkileri, yüklenici ile yapı denetim görevlisi arasındaki anlaşmazlıklarda ve diğer hususlarda Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümleri uygulanır.

Madde 15 -Yüklenicilerin sorumluluğu

15.1. Yüklenici sorumluluğuna ilişkin hususlarda Yapım İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümler uygulanır.

15.2. Yüklenici, iş süresince her gün idareye gelerek yıkılacak binaların kendisine bildirilmesi ve işin durumu ile ilgili tutanağı imzalamak zorundadır. İşin başlaması, yıkılacak binaların bildirilmesi, binaların şartnamelere uygun olarak yıkılması ve iş ile ilgili bütün tebligatlar ve tutanaklar idarede elden imza karşılığı yapılacaktır. Ayrıca tebligat yapılmayacaktır. Yüklenicinin idare tarafından verilen işi ve tutanağı imzalamaktan imtina etmesi durumunda sözleşme idarece tek taraflı olarak tutanak tutulup feshedilerek sözleşme bedeli üzerinden Yükleniciye bu hususta herhangi bir ödeme yapılmayacak ve varsa teminatları idare adına gelir kaydedilecek olup, idarenin diğer hakları saklıdır.

 15.3. Hizmet sunucuları, taahhütleri çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun yıkım yapmayan, uygulama yanlışlığı,  denetim eksikliği, taahhüdün sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan her türlü maddi ve manevi zarar ve ziyandan doğrudan sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre hizmet sunucusuna ikmal ve tazmin ettirilir. 

Madde 16-Makine, teçhizat ve ekipman bulundurulması

16.1. Yıkılacak ağır hasarlı yapılarda aşağıda yer alan makine ve teçhizatlar yüklenici tarafından yer tesliminden itibaren hemen temin edilerek yıkım işlemlerinde kullanılacak olup ; ayrıca idare tarafından uygun görülen diğer her türlü araç, gereç ile  makine ve teçhizatlar da yüklenici tarafından temin edilecektir. Yüklenici bu hususta gereğini yerine getirmek zorundadır. Ayrıca Yıkım işleri müteahhidi yetki belgelerinden “Y1 ve Y2’’ yıkım belgesinden herhangi birine sahip olması ve belgelendirmesi zorunludur.

Cinsi

Adet

Asgari Kapasite

Kamyon

 En az 7

 

Ekskavatör/Loder

En az 4

 

Arazöz/SulamaTankı

En az 2

 

Makas

En az 1

 

16.2. Yüklenici, iş süresince kontrol teşkilatının ulaşımı için; Asgari 2015 model, otomatik/manuel vites, dizel yakıtlı, motor gücü en az 90 HP, motor hacmi asgari 1240cc, ABS fren sistemli sürücü ve yolcu hava yastıklı, klimalı, 4 kapılı arazi tipli aracı, 1 adet idareye teslim edilecektir. Aracın yakıtı yüklenici tarafından karşılanacaktır. Aracın  şoförü idare tarafından verilecek, diğer tüm giderleri (vergi, sigorta, kasko, sarf malzeme, bakım ve data hattı vb.) yükleniciye ait olacaktır. Yüklenicinin işe başlamasını takip eden 10.(onuncu) takvim gününden itibaren idareye aracı teslim etmediği her bir takvim günü için 10.000,00 TL ceza yüklenicinin takip eden ilk hakedişinden kesilir. Araçlar kaza vb. nedenlerle hizmet dışı kaldığı takdirde Yüklenici, araçlar hizmete girene kadar başka bir ulaşım aracını İdarenin hizmetine vermek zorundadır. Yüklenici, bu ulaşım araçlarının bedelleri, her türlü giderleri ve kullanımı ile ilgili olarak İdareden herhangi bir alacak talebinde bulunamaz ve hak iddia edemez.

 

16.3.Yüklenici, 16. maddesi uyarınca, İdareye noter tasdikli teknik personel taahhüdü ile  görevlendireceği mühendislerin, teknik personelin onaylandığının kendisine bildirildiği tarihten itibaren aşağıda adet ve unvanları belirtilen teknik personeller iş yerinde bulundurmak zorundadır.

 

Adet

Pozisyonu

Mesleki Ünvanı

Mesleki Özellikleri

1

Şantiye Şefi

İnşaat Mühendisi

 

1

Saha Şefi

İnşaat Mühendisi

 

1

İş Güvenliği Uzmanı

İş Güvenliği Uzmanı

B sınıfı

Yüklenici şantiye şefi ve saha şefi olarak görevlendirdiği personelin ilgili mevzuatı uyarınca sahada     müteselsilen fenni mesuliyet üstleneceğini kabul ve taahhüt eder.

16.4. Yüklenici, yukarıda adet ve mesleki unvanı belirtilen teknik personeli sözleşme imzalandığı tarihten itibaren diploma taahhütname veya benzeri belgelerle birlikte idareye süresinde bildirmediği veya iş başında bulundurmadığı takdirde;

 

Pozisyonu

Mesleki Ünvanı

TL/Gün

Şantiye Şefi

İnşaat Mühendisi

3.000,00 (üç bin) TL

Saha Şefi

İnşaat Mühendisi

3.000,00 (üç bin) TL

İş Güvenliği Uzmanı

İş Güvenliği Uzmanı

3.000,00 (üç bin) TL

ceza müteakiben düzenlenecek ilk hakedişten kesilir. Bu cezalar, yüklenicinin cezalı çalıştığı süre içerisinde yukarıdaki yükümlülükleri yerine getirmemesi halinde de uygulanır. Yüklenici 16.3.’ deki Teknik Personeli, sözleşmenin imzalanmasına müteakip en geç 2 (iki) gün içerisinde                      noter tasdikli teknik personel taahhütname vb. evrakları ile birlikte idareye bildirir.

    1. Yüklenici, işin yapılabilmesi için gerekli makine, teçhizat ve ekipmanı iş başında bulundurmak zorundadır.

 

Madde 17 -Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve sözleşmenin feshi

17.1. Bu sözleşmede belirtilen süre uzatımı halleri hariç, yüklenici sözleşmeye uygun olarak işi süresinde bitirmediği takdirde, gecikilen her gün için 10.000,00 TL (Onbin türk lirası) gecikme cezası uygulanır.

17.2. Gecikme süresinin 15 (onbeş) günü geçmesi durumunda sözleşme idarece tek taraflı olarak feshedilerek söz konusu iş yüklenici namına idare tarafından başkasına yaptırılabilir. Yüklenici Gecikme cezasından doğan borçlarını idareye yasal faizi ile birlikte ödemediği taktirde 2004 Sayılı İcra ve İflas Kanununun  ilgili hükümleri kapsamında icra takibi başlatılır.

Madde 18 -Sözleşmenin feshine ilişkin şartlar

18.1. Sözleşmenin İdare veya Yüklenici tarafından feshedilmesine ilişkin şartlar ve sözleşmeye ilişkin diğer hususlarda 7269 Sayılı Kanunun ilgili hükümleri, 2886 sayılı devlet kanunu hükümleri, 4734 ve 4735 sayılı Kanunlar ve bunların ikincil mevzuatları ile Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümleri esas alınır.

Madde 19 -Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş artış ve eksilişi eksilişi

19.1. İş grubundaki binaların yıkımlarında idarece uygun görülmesi halinde  gerektiğinde mevzuatı kapsamında varsa iş artış ve eksilişi ilgili oranda yapılabilecektir. Ancak söz konusu ağır hasarlı binalar listesinin yapı/bina sayısında veya toplam metrekare alanında herhangi bir gerekçe ile azalma olması halinde sözleşme bedelinden düşme veya iş eksilişi de yapılabilecektir.

19.2. Tescilli ve tarihi eser niteliğindeki yapılar yıkım listesinde olsa dahi bu yapıların enkazları bu sözleşme kapsamında kaldırılmayacak ve metrekare ile birim fiyatı çarpılarak bulunan bedel sözleşme bedelinden düşülerek gerektiğinde mevzuatı kapsamında iş eksilişi yapılacaktır.

Madde 20 - Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları

20.1. Yüklenicinin sözleşme konusu işte çalıştıracağı personelle ilgili sorumlulukları ve buna ilişkin şartlarda, Yapım işleri Genel Şartnamesi hükümleri uygulanır.

20.2. Yüklenici, tüm giderleri kendisine ait olmak üzere çalışanların işle ilgili sağlık ve güvenliğini sağlamakla yükümlüdür. Bu çerçevede; çalışanların iş güvenliği uzmanı, iş yeri hekimi ve zorunlu olması halinde diğer sağlık personeli tarafından sunulan hizmetlerden yararlanması, çalışanların sağlık gözetiminin yapılması, mesleki risklerin önlenmesi, eğitim ve bilgi verilmesi dahil her türlü tedbirin alınması, organizasyonun yapılması, gerekli araç ve gereçlerin sağlanması, sağlık ve güvenlik tedbirlerinin değişen şartlara uygun hale getirilmesi ve mevcut durumun iyileştirilmesi, işyerinde alınan iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerine uyulup uyulmadığının izlenmesi, denetlenmesi ve uygunsuzlukların giderilmesi gibi iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı kapsamında iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin alınması zorunlu tedbirler yüklenicinin sorumluluğundadır.

Madde 21 - Anlaşmazlıkların çözümü

21.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlığın çözümünde Afşin Mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.

Madde 22 - Hüküm bulunmayan haller

22.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre sırayla 7269 Sayılı Kanunun ilgili hükümleri, 2886 Sayılı Devlet Kanunu, 4734 ve 4735 sayılı Kanunlar ve bunların ikincil mevzuatları ile Yapım İşleri Genel Şartnamesi hükümleri, bu mevzuatlarda  hüküm bulunmaması halinde ise Borçlar Kanunu hükümleri ile diğer genel hükümler uygulanır.

Madde 23 - Yürürlük

23.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.

Madde 24- Sözleşmenin imzalanması

24.1 Bu sözleşme 24 maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra  …../05/2025 tarihinde bir nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı suretini" düzenleyip Yükleniciye verecektir.

 

 

 

 

 

   

 

 

 

10 ADET BİNANIN 12.017,79 M2 YÜZ ÖLÇÜMLÜ AĞIR HASARLI  KARARI ALINAN KARKAS YAPI - BETONARME BİNALAR LİSTESİ

SIRA NO

BİNA ASKI
KODU

İL

İLÇE

MAHALLE

SOKAK

NO

MAKS

ADA / PARSEL

KOORDİNAT STR

OTURUM ALANI M2

KAT
ADEDİ

TOPLAM İNŞAAT ALANI M2

TAŞIYICI SİSTEM TİPİ

1

CRBN7

KAHRAMANMARAŞ

AFŞİN

AFŞİNBEY

1015.

2,2A,2B

738160258

1294/2

POINT (36.94216016650006 38.24002131550006)

567,66

7

3973,62

Karkas Yapı - Betonarme

2

JYJF2

KAHRAMANMARAŞ

AFŞİN

DEDEBABA

ULU CAMİ

6,6A,6B

140127648

1105/14

POINT (36.91580935383392 38.245743617047374)

225,53

6

1353,18

Karkas Yapı - Betonarme

3

K67CC

KAHRAMANMARAŞ

AFŞİN

GAZİOSMANPAŞA

6005.

12D

292984606

700/1

POINT (36.916272073000044 38.25895323550006)

233,42

3

700,26

Karkas Yapı - Betonarme

4

T47BC

KAHRAMANMARAŞ

AFŞİN

GAZİOSMANPAŞA

AŞIK MAHSUNİ ŞERİF

7

184072601

1150/6

POINT (36.91865106700004 38.256019543000036)

336,54

3

1009,62

Karkas Yapı - Betonarme

5

Z2MUV

KAHRAMANMARAŞ

AFŞİN

GAZİOSMANPAŞA

6005.

5E

291611309

699/1

POINT (36.91614388000005 38.25766995650005)

233,62

3

700,86

Karkas Yapı - Betonarme

6

4CKZH

KAHRAMANMARAŞ

AFŞİN

KALE

FATİH_2

5,5A,5B,5C

141239715

823/1

POINT (36.916518558000064 38.244979793000056)

166,32

6

997,92

Karkas Yapı - Betonarme

7

V2GGY

KAHRAMANMARAŞ

AFŞİN

KALE

ÖZDİL

9

181130618

834/8

POINT (36.93275982150007 38.243944956000036)

328,98

7

2302,86

Karkas Yapı - Betonarme

8

EV73E

KAHRAMANMARAŞ

AFŞİN

EFSUS TURAN

ATLAS

6

142951037

1339/2

POINT (36.920646784500036 38.235128163500065)

134,01

1

134,01

Karkas Yapı - Betonarme

9

U76DN

KAHRAMANMARAŞ

AFŞİN

AFŞİNBEY

OSMAN KONAK

11

148937113

 

POİNT (36.93447557750005 38.24027765550005)

120

1

120

Karkas Yapı - Betonarme

10

8R7VA

KAHRAMANMARAŞ

AFŞİN

PINARBAŞI

KEMAL ERTEKİN

32,32A,32B

464178755

1093/14

POINT (36.90871043200005 38.241617253500095)

241,82

3

725,46

Karkas Yapı - Betonarme

TOPLAM

12.017,79

 

                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • Terörle Arananlar Listesi
  • ASHAB-I KEHF 360 TUR
  • KOLLUK GÖZETİM KOMİSYONU
Efsusturan Mahallesi A. Nazım Kaynak Bulvarı No: 25 Hükümet Konağı Afşin/KAHRAMANMARAŞ
(344) 511 9301
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız